Birželio 29–30 dienomis Sedos seniūnijoje esančiame Pagardės kaime antrus metus iš eilės vyko Sedos kultūros centro vaikų ir jaunimo folkloro ansamblio „Rėmoliokaa“ stovykla. Prieš tai ansamblio nariai trejus metus stovyklavo ant Rimolių piliakalnio. Taip pat antrus metus prie „Rėmoliokų“ prisijungia Sedos jaunimo centras „Būk savas“. Buvo ir dalyvių iš kitų vietovių: Platelių, Žemaičių Kalvarijos ir kitur.
Mokėsi teisingai šokti
Pirmoji stovyklavimo diena buvo ypač turininga ir įdomi. Iš ryto vyko seminaras-paskaita tema „Baltų rūbai ir papuošalai“. Vėliau keletą valandų – senovinių šokių mokymai, kuriuos vedė Lietuvos liaudies kultūros centro vyresnioji specialistė Audronė Vakarinienė. Pasak „Rėmoliokų“ vadovės Gražinos Vainutienės, viešnia iš Vilniaus mokė, kaip teisingai ir gražiai pašokti folklorinius šokius, kuriuos kažkada šoko mūsų proseneliai. „Tai iš tikrųjų nėra taip lengva, kaip atrodo. Senoviniai folkloriniai šokiai, pavyzdžiui, kad ir paprasčiausias valsas ar polka, turi daugybę šokio elementų, kurių neturi dabartinių laikų šokiai, todėl yra pakankamai sudėtingi. Šokių mokymus stebėję garbaus amžiaus sulaukę folkloro ansamblio „Rėmolee“ nariai Valerija Mizinienė ir Juozas Jocys pritarė teisingiems specialistės mokymams“, – pasakojo G. Vainutienė.
A.Vakarinienė vaikus ir jaunimą ne tik mokė šokti. Parodžiusi šokio elementus, specialistė imdavo smuiką ir grieždavo melodjas, pagal kurias smagiai sukosi poros, greitai perpratusios senovinių šokių elementus.
Apsilankė svečių
Šokių mokymams einant į pabaigą, stovyklautojai sulaukė svečių. Pasižiūrėti, kaip sekasi stovyklauti, atvyko Sedos seniūnijos seniūnas Algirdas Grinkevičius, vicemerė Irena Macijauskienė ir rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Eimantas Salatka. Sedos kultūros centro direktorius Gintautas Griškėnas supažindino svečius su stovyklos programa. I. Macijauskienė pasveikino visus stovyklaujančius ir pasidžiaugė, kad jiems pasitaikė geras oras, o pasidomėjusi, ar patinka stovyklauti, sulaukė vieningo atsakymo „taip“. E. Salatka palinkėjo sėkmės ir naujų idėjų.
Antroji dienos dalis greit prabėgo begaminant skulptūras iš šieno. Tai jau tampa tradicija: pirmosios skulptūros iš šieno Pagardės kaime buvo pagamintos pernai. Dalyviai pasiskirstė į keturias grupes: patys mažieji – „Cyroliokaa“ – darė senio besmegenio skulptūrą, „Rėmoliokaa“ – meškos, „Rėmollee“ – saulės ir Sedos bendruomenė – ožio.
Sedos kultūros centro direktoriaus teigimu, stovyklautojai fiksuos ir skleis Sedos krašto etninį paveldą. „Jau yra užfiksuota ir užrašyta aplinkinių kaimų ir miestelių tautosaka. Šiais metais užrašysime Pagardės kaimo istoriją“, – sakė G. Griškėnas.
Valerija KVEDARAITĖ