Investicijos į „Orlen Lietuvos“ gamyklą Mažeikiuose artėja prie milijardo eurų – vadovas

orlen05-061Investicijos į naftos perdirbimo bendrovės „Orlen Lietuva“ gamyklos Mažeikiuose modernizavimą siekia beveik milijardą eurų, sako įmonės vadovas Michalas Rudnickis.

„Investicijų suma artėja prie milijardo eurų“, – ketvirtadienį spaudos konferencijoje Klaipėdoje sakė M. Rudnickis.

Ketvirtadienį Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ teritorijoje iškrautas reaktorius, kuris bus montuojamas Mažeikių gamyklos giluminio naftos perdirbimo įrenginyje, kuris, anot „Orlen Lietuvos“ vadovo M. Rudnickio, leis ateityje bendrovei dirbti pelningai, nepriklausomai nuo ekonominės situacijos pasaulyje.

„Dabar Mažeikiuose (naftos – BNS) perdirbimo schema palieka nemažą kiekį sunkios frakcijos – mazuto, kurio pardavimo marža yra neigiama, paklausa ir vertė pasauliniu mastu mažėja, o kokybės reikalavimai vis griežtėja“, – teigė M. Rudnickis. 

„Pastačius ir pradėjus eksploatuoti šį įrenginį ir „Orlen Lietuvoje“ reikšmingai padidės šviesiųjų naftos produktų išeiga ir sumažės didelį sieros kiekį turinčio mazuto gamyba. (...) Šviesiųjų naftos produktų išeigos padidinimas yra labai svarbus kalbant apie mūsų bendrovės rentabilumą“, – pridūrė jis. 

Pasak „Orlen Lietuvos“ vadovo, pasiekusi geresnius finansinius rezultatus bendrovė galės investuoti į atsinaujinančią energetiką ar žaliojo vandenilio gamybą. 

Reaktoriaus pervežimą Lietuvoje organizuojančios bendrovės „Mammoet Baltic“ generalinis direktorius Edvinas Ivanauskas teigė, jog įrenginio masė siekia 1,5 tūkst. tonų, o bendra krovinio masė viršija 2,3 tūkst. tonų. Jis į Mažeikius iš Klaipėdos, priklausomai nuo oro sąlygų, turėtų būti gabenamas apie dvi savaites. 

„Mūsų žiniomis, įrenginys yra vienas didžiausių Europoje gabentų tokį ilgą atstumą“, – spaudos konferencijoje teigė E. Ivanauskas.

Susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas pažymėjo, kad didžiausias darbas ministerijai buvo sutvarkyti ir tokio masto krovinio vežimui pritaikyti infrastruktūrą.

„Visame ruože sutvarkyti devyni tiltai, du iš jų perstatyti iš naujo, įrengta apie 64 kilometrai papildomų kelkraščių, kai kur buvo keičiama danga. Tai yra tikrai didžiulė investicija į kelių tinklą, kuris bus naudojamas dar daugybę metų po šio projekto“, – teigė viceministras.

Gamyklos modernizavimas pradėtas pernai, tuo metu skelbta, kad jis kainuos 670 mln. eurų. 

Projekto generalinė rangovė yra Didžiosios Britanijos „Petrofac International“ – ji pernai balandį pasirašė 80 mln. eurų vertės sutartį su „Alvora“, kuri kartu su partnere „DS-1“ surinks reaktorių, jį instaliuos, suvirins per 100 km įvairaus skersmens vamzdyno ir atliks kitus darbus. 

„Esame visiškai įsipareigoję palaikyti mūsų klientą „Orlen“, kad šis projektas būtų sėkmingas ir jiems, ir mums. Esame visiškai įsipareigoję nuolat dirbti su savo klientu, padedant jiems įgyvendinti šio projekto viziją“, – spaudos konferencijoje teigė „Petrofac“ projektų vadovas Karimas Zoghbi (Karimas Zogbis).

Mažeikių gamyklos modernizavimas yra didžiausias investicijų projektas Lietuvoje per „Orlen“

BNS nuotr.

Informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

 

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode